fredag 3 januari 2014

Jag omfamnar min trettioårskris

I samband med årsskiftet fick jag för första gången nys om "Day Zero Project" eller "101 saker på 1001 dagar" som det verkar kallas på svenska. Listälskare som jag är började jag genast att fundera på hur min lista skulle se ut och ganska snabbt insåg jag att ett roligare mål skulle vara "innan jag fyller 30 ska jag...".

Min födelsedag är 3 juni, vilket innebar att 519 dagar återstod när listan skrevs den 1 januari 2014. 52 saker kändes därmed rimligt att ta med. Vissa punkter känner jag redan nu är lite optimistiska, men målbilden är att alla ska vara genomförda. Det slog mig faktiskt först flera timmar senare att det här kanske snarast är tecken på en ålderskris...

Alla punkter känns lustfyllda och handlar mer om att ta tag i saker jag funderat på ett längre tag, luckor i mitt kunnande som behöver fyllas eller sätt att utmana mig själv helt enkelt. Min tanke är att blogga hyfsat regelbundet om projektet och även om det främst är för min egen skull är du välkommen att följa mina mödor och min lycka.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar